četrtek, 23. julij 2020

ČAKANJE NA KAMNITA VRATA ali KAKO NAM PATRICK ROTHFUSS IN GEORGE R. R. MARTIN ŠE VEDNO LAŽETA



Vladimir in Estragon sedita pod mrtvim drevesom onstran knjigarne. Včeraj zvečer jima je zanesljiv vir prišepnil, da lahko v večernih urah pričakujeta slavnostno otvoritev tretjega dela Kraljemorčeve kronike Patricka Rothfussa. Končno! Po skoraj desetih letih, vneto pričakovani zaključek! Na voljo pa bo samo izvirnik, Sergej Hvala se še ni lotil prevoda. Pod drevesom preživita jutro ... in dopoldan ... in popoldan ... in dobršen del večera. Ljudje medtem hodijo mimo in se čudijo nenavadnežema pod drevesom. Ko pade noč in ko odbije ura zaprtja, se eden od njiju opogumi, prečka cesta, vstopi v knjigarno in nagovori prodajalko:

"Oprostite, povedali so nama, da bodo danes zvečer razkrili novo Rothfussovo knjigo …"

"Danes še ne, gospod," mu odgovori prodajalka: "Danes še ne."

S to informacijo se razočarana vrneta domov. A drug zanesljiv vir jima naznani jutrišnji prihod tretje knjige. In Didi in Gogo se zjutraj ponovno namestita pod drevo pred knjigarno in vneto pričakujeta novo knjigo.

Nekoč sem počel isto kot Beckettova junaka. Začelo se je s preprosto željo: hotel sem fantazijsko pripoved, ki za razliko od Pesmi ledu in ognja ne bi obsegala kakih sto knjig. Slišal sem za Rothfussa. Na mah sem kupil prvi in drugi del Kraljemorčeve kronike. Požrl sem ju, tako sta mi bili knjigi všeč. In ker sta mi bili všeč, sem čakal na tretjo. Čakal sem, vneto sem čakal na Kamnita vrata. Tudi mnogi drugi so čakali. Potrpežljivo smo čepeli pod drevesom. Minevala so dolga leta. Razen občasnih nejasnih obvestil nismo dobili nič. Še vedno smo čepeli pod drevesom. Počasi, eden za drugim, so začeli ljudje odhajati. Dovolj so imeli večletnega čakanja, prelomljenih obljub in lažnih datumov izidov. Zdaj pod drevesom čepi le še manjša skupina ljudi, med njimi tudi Didi in Gogo.

Med tistimi, ki so se naveličali čakanja, sem bil tudi jaz. Slabo desetletje je bilo zame nesprejemljivo dolgo obdobje. Še pred večerom sem vstal in odšel domov. Doma sem knjigi pospravil v predal, kjer sta vse do danes, ko sem ju vzel ven za naslovno fotografijo, nabirali prah. Zdaj se bosta vrnili v predal. Ne vem, če ju bom kdaj spet vzel ven.

Za Patricka Rothfussa, tega zlatega dečka fantazijskega žanra, si verjetno že slišal. Če si slišal zanj, si verjetno slišal še za njegovega otroka: Kraljemorčevo kroniko v treh dveh delih. Tukaj o njih ne bom dosti povedal. Za splošne informacije (in kritiko) te usmerjam na esej Aljoše Toplaka na portalu Znanstvena fantastika iz leta 2018 (glej spodaj). Omembi knjig pa ne uide omemba skoraj desetletne pavze od izida zadnje knjige v franšizi. George R. R. Martin ima enaki greh na duši. Si morda slišal? V prvih mesecih karantene zaradi saj-veš-koga se je šušljalo, da se je g. Martin lotil dela na Zimskih vetrovih, nekateri so brez prave podlage pravili, da je knjigo že končal (A. J., 2020; E. D., 2020; Šokić, 2020). O Patricku se medtem ni dosti govorilo. Zgleda, da je aktiven na Twitchu (https://www.twitch.tv/patrickrothfuss). Odlomki iz livestreamov na Youtubu mi razen tega, da Rothfuss obožuje neko določeno znamko kosmičev in da ni vesel tarnanja svojih oboževalcev, niso povedali nič. Dozdeva pa se mi, da Kamnitih vrat še ni dokončal.

Glej, z zamikom izida knjige ni nič narobe. Prav tako ni nič narobe, če moram na knjigo čakati. Sprejemljivi časovni razpon pa je nekje med 1 in 4 leti. Ko je minilo že 9, skoraj 10 let (!!!) od izida zadnje knjige v franšizi, imamo problem. Ljudje se upravičeno začnejo spraševati, kaj za vraga se vendar dogaja. Nekateri imajo dovolj. Ne nasedajo več novim datumom. Odidejo. Menim, da si takšen odnos avtorjev do njihovih del (in njihovih oboževalcev), kot ga imata Rothfuss in Martin, zasluži ustrezen odziv.

Nek (ne nujno zanesljiv) vir mi je prišepnil, da Kamnita vrata izidejo avgusta letos. Usliši moj nasvet, dragi bralec, odpravi se domov.  


Dominik Lenarčič


Viri in dodatno branje:

A. J. (2020, 19. marec). George R. R. Martin v karanteni: "Več časa preživljam v Zahodnjem kot v resničnem svetu". Pridobljeno s https://www.rtvslo.si/kultura/knjige/george-r-r-martin-v-karanteni-vec-casa-prezivljam-v-zahodnjem-kot-v-resnicnem-svetu/517735

E. D. (2020, 19. marec). Samoizolacija prinesla nekaj dobrega oboževalcem Igre prestolov. Pridobljeno s https://siol.net/trendi/svet-znanih/samoizolacija-prinesla-nekaj-dobrega-obozevalcem-igre-prestolov-video-521230

Toplak, A. (2018, 16. julij). Patrick Rothfuss, fast food fantazija. Pridobljeno s https://www.znanstvena-fantastika.si/2018/07/patrick-rothfuss-knjige-ki-potegnejo.html

Šokić, I. (2020, 19. marec). Ne, George R. R. Martin še vedno ni dokončal 6. knjige v seriji Pesem ledu in ognja! Pridobljeno s https://nova24tv.si/sprosceno/zanimivosti/lazne-novice-na-siolu-ne-george-r-r-martin-se-vedno-ni-dokoncal-6-knjige-v-seriji-pesmi-ledu-in-ognja/


3 komentarji:

  1. http://prntscr.com/tnikfz

    Mogoče, čisto mogoče pa bo že čas, da kaj drugega zapolni prostor, ki je že dolgo rezerviran za knjigo, ki pride...jutri.

    OdgovoriIzbriši
  2. Mogoče trilogija avtorja z malo discipline. Njegova temna tvar Philipa Pullmana bi lahko zapolnila prostor, tiste knjige so bile v redu (govorim o njegovi prvi trilogiji, ne o tej novi).

    OdgovoriIzbriši